A new bombshell has been dropped in the fight between pay-tv between StarTimes and the national broadcaster KBC ... KBC may never have had any communication from FIFA on "exclusive" rights by FIFA.

In a letter seen by Cofek, MultiChoice (owned 40% by KBC) in a letter received at KBC is clearly giving instructions on behalf of FIFA to broadcasters.

KBC is a free-to-air channel. KBC obtained Court orders on June 13, 2014 barring StarTimes and Zuku from airing live broadcasts but both pay have ignored the orders prompting KBC's plan to seek contempt of Court proceedings against the two.

Cofek has since learned that the KBC team have been "summoned" for a meeting with the ICT Ministry on Monday June 16, 2014. The ICT Secretary Dr Fred Matiang'i is expected back in the country Saturday, June 14.

StarTimes has since postponed its press conference to morning of Sunday, June 15.

Sources indicate that the Ministry, as representative of sole shareholder of KBC, will be demanding that KBC leadership Monday to unconditionally withdraw the case from the Court and further explain the integrity of procurement in which DSTV paid Sh50M as title sponsors and StarTimes paying KBC Sh15M among other advertisers.

Reacting to the development, KBC boss Waithaka Waihenya said the claim is "laughable and ridiculous as all rights for World Cup from one source which is FIFA and the contract is in black and white"

Add comment


Security code
Refresh

Wanted in Tanzania for fraud for many years. In Kenya, he is untouchable. To add insult to injury, his contract at Ke ...

Kiharu MP Ndindi Nyoro has called on government to offload its' Sh300 billion shares in Safaricom, saying government m ...

Kenyans on Twitter have riled at what they perceive media gagging orders on the murder case against Citizen TV journal ...

Do you think Kenya needs a referendum in order to cut the costs associated with the current Constitution?

Polls Advertisement